PAI: 7 PASIŪLYMAI, KĄ NUVEIKTI ŠIAURĖS TAILANDO KELIAUTOJŲ MEKOJE

Keliaujant pietryčių Azijoje iš kitų keliautojų ne kartą girdėjome gerus atsiliepimus apie Pai – mažą kalnų miestelį Tailando šiaurėje, apie 135 km nuo Chiang Mai. Paprastai, kai girdžiu daug žmonių giriant kažkokią vietą, žiūriu į tai atsargiai, mat dažnai tenka nusivilti. Tačiau Pai tikrai nenuvylė – ir nors planavome ten pabūti tik porą dienų, pasilikome visai savaitei (beje, panašiai mums nutiko ir Don Det Laose).

Kažkada buvęs paprastu kalnų kaimeliu, šiandien Pai yra šiaurės Tailando keliautojų meka, kuri traukia įvairaus plauko backpackerius, hipius ir šiaip turistus, pasiilgusius ramaus poilsio, gero maisto ir tiesiog gražios gamtos.

ATVYKIMAS, APGYVENDIMAS IR KAINOS

Dauguma keliautojų į Pai atvyksta mikroautobusu iš Chiang Mai (Arcade autobusų stoties), o kelionė kainuoja 150 THB (3,9 Eur). Sezono metu mikroautobusai kursuoja kas valandą, bet bilietą patartina nusipirkti bent dieną iš anksto, nes kitaip gali nelikti vietų.

Taip pat į Pai galima vykti autobusu (kaina panaši į mikroautobuso) arba skristi lėktuvu (į Mae Hong Son oro uostą). Lėktuvo bilietas iš Chiang Mai gali kainuoti apie 30-50 Eur į vieną pusę. Girdėjome, kad skrydis į Pai geru oru – labai vaizdingas.

Mes į Pai vykome mikroautobusu: kelionė užtruko 3,5 val. ir buvo tikrai ne pati lengviausia. Kelias iki Pai eina per kalnus ir yra labai, labai vingiuotas, tad jautresnio skrandžio savininkams gali ir nelabai patikti.

Pakeliui sutikome ir nemažai keliautojų su motoroleriais: tai dar vienas populiarus būdas atvykti į Pai, mat kelias nors ir vingiuotas, bet yra tikrai labai vaizdingas. Iš kitos pusės, tokiai kelionei tikrai reikia gerų vairavimo įgūdžių ir gero pasiruošimo – vis dėlto pamatę, koks kelias veda į Pai, mes džiaugėmės, kad motoroleriais nevykome.

Atvykus į Pai, mikroautobusas sustoja miestelio centre, šalia taip vadinamos walking street. Mes apgyvendinimo iš anksto užsisakę nebuvome, tačiau vos atvykus iš karto radome nemažai variantų miestelio centre ir pirmąją naktį pernakvojome bungalow už 350 batų (9 Eur), kuris buvo visai neblogas, bet tiesiog nelabai jaukus.

Tad kitą rytą susikrovėme daiktus ir išėjome ieškoti širdžiai mielesnės vietos. Vos paėjus toliau nuo miestelio centro ir kirtus tiltelį per upę, atradome visiškai kitokį Pai – tiesiog paprastą ramų kaimelį su neasfaltuotais keliukais, žaviais namukais ir hamakuose besisupančiais keliautojais. Paklausinėję keliose vietose, apsigyvenome labai jaukiame bungalow už 400 batų (apie 10 Eur) įskaitant ir pusryčius!

Mūsų romantiškas namelis Pai

Tikrai rekomenduoju apgyvendinimo ieškoti ne Pai miestelio centre, o kitoje upės pusėje, kur – visiška ramybė ir puiki atpalaiduojanti atmosfera. Čia rasite ne tik paprastų pigių bungalows, kokiame buvome apsistoję mes, bet ir prabangesnių variantų su visais reikiamais patogumais.

7 PASIŪLYMAI, KĄ NUVEIKTI PAI

*VALGYTI IR SHOPPINTISPagrindinė Pai gatvė vakarais pavirsta į vieną didelį turgų su daugybe parduotuvių ir maisto stendų. Čia rasite ne tik tailandietiško maisto klasikos, bet ir burgerių, falafelių, lazanijos, įvairių desertų ir dar daug visko. Mums gatvės maistas taip patiko, kad kiekvieną vakarą valgydamove tik pagrindinėje gatvėje, o dieną praleisdavome planuodami, ką valgysime vakare ir ko dar nespėjome paragauti ?.

Nemanau, kad maistas Pai yra kažkuo stebuklingas, tačiau jis šviežiai paruoštas ir be galo pigus, o ir pati atmosfera naktiniame turguje kažkokia tikrai gera. Lėkštė Phad Thai čia kainuoja 35-40 THB (apie 1 Eur), porcija lazanijos – 60 THB (1,5 Eur). Labai rekomenduoju pabandyti ir žymiuosius Grandma‘s Pancakes, kuriuos kepa vietinė močiutė: 10 blynelių su šokoladu, bananais ar riešutų sviestu tekainuoja 30 THB (0,8 Eur).

Taip pat čia pilna parduotuvių, kurios daugiausiai parduoda drabužius, papuošalus ir įvairius suvenyrus. Nuo visiškai pigių suvenyrų iki brangesnių rankų darbo drabužių – čia yra visko. Apskritai kainos, kiek teko žiūrėti, buvo truputį žemesnės nei Chiang Mai ar Bangkoko turguose, o asortimentas irgi truputį skyrėsi: Pai naktimis yra gerokai šalčiau, tad ir turguje buvo galima atrasti megztinių, paltukų ir kitokių šiltesnių rūbų.

*PASILEPINTI MASAŽU* Tame pačiame naktiniame turguje galite ir pėdų masažą pasidaryti, nors aš patarčiau geriau dienos metu nueiti į masažo saloną.

Naktiniame turguje pėdų masažai kainuoja 120 THB (3 Eur) už 30 min. arba 200 THB (5 Eur) už 60 min. ir yra daromi tiesiog gatvėje – atsipalaiduoti masažo metu sunkoka, nes aplinkui zuja žmonės, o ir masažuotojos nesidrovi masažo metu kalbėtis telefonu ar tarpusavyje. Mes pabandėme 30 min. masažą, kuris nebuvo blogas, bet neatrodė labai profesionalus: tiesiog patrynė pėdas ir tiek ?.

Kitą dieną nuėjome į masažo saloną – tai buvo geresnis pasirinkimas, nes dienos metu klientų mažai, tad laisvų masažuotojų daug ir šiaip ramu. Galiausiai išbandėme nugaros ir pėdų bei Thai masažus, abu kainavo po 200 THB (5 Eur) už valandą laiko ir buvo tikrai profesionalesni nei naktiniame turguje.

*GULINĖTI PRIE BASEINO* Jei jau pasilepinote masažu, kita atpalaiduojanti veikla Pai yra tiesiog gulėti prie baseino. Tikiu, kad Pai jis yra ne vienintelis, bet mes atradome Fluid – tai ir restoranas, ir baseinas kartu. Žodžiu, susimoki 60 THB (1,5 Eur), už tai gauni kilimėlį ir skėtį nuo saulės, ir gali visa dieną sau gulinėti ?. Čia pat galima ir gėrimų, ir visai neblogo maisto nusipirkti, ir biliardą ar stalo tenisą pažaisti. Puikią atmosferą kuria ir visą dieną skambanti tikrai labai gera muzika.

*APSILANKYTI PAI KANJONE* Jei norisi aktyvesnės veiklos, galima išsinuomoti motorolerį ir patraukti apžiūrėti Pai apylinkių. Viena populiariausių vietų ir tikrai verta apžiūrėti yra Pai kanjonas, apie 8 km nutolęs nuo miestelio.

Atvykti čia geriausia anksti ryte ar vakare prieš pat saulėlydį, mat tuomet ir vaizdai gražiausi, ir karštis ne toks stiprus. Reiktų pasirinkti tinkamą laipiojimui avalynę ir apsivilkti ne kokius išeiginius rūbus, nes labai gali būti, kad iš jų gero nieko neliks: vaikštant po kanjoną kai kuriose vietose teks pritūpus leistis žemyn, ar rankų pagalba kabarotis aukštyn.

Vaizdai kanjone tikrai įspūdingi, tačiau gali nelabai patikti bijantiems aukščio, mat dažniausiai teks eiti siauručiais keliukais, kuriuos iš abiejų pusių supa stačios nuokalnės.

*APŽIŪRĖTI PAI APYLINKES IŠ VIRŠAUS* Aplink Pai yra kelios vietos, kur galima pakilti pasižiūrėti neblogų apylinkių vaizdų – jas taip pat lengvai pasieksite motoroleriu. Pirmoji vieta yra visai šalia miestelio ir vadinasi Wat Phra That Mae Yen arba šventykla ant kalno. Užlipę čia rasite didžiulę baltą Budos skulptūrą, kuri šiaip nėra nieko ypatinga, tačiau nuo apžvalgos aikštelės matosi Pai miestelis ir jį supantys kalnai.

Kita vieta yra toliau nuo Pai – apie 6 km nuo miestelio nutolęs Yun Lai viewpoint. Nuo čia atsiveria vaizdai į aplinkinius kaimelius ir šalia esančius gėlių laukus. Įėjimas į šią apžvalgos aikštelę kainuoja, tačiau tik 20 THB (0,5 Eur), o už tai dar gausite ir puodelį žolelių arbatos.

*PASIMAUDYTI KRIOKLIUOSE* Aplink Pai yra keletas krioklių, vertų aplankyti. Populiariausi kriokliai yra Mar Paeng ir Pam Bok – abu nuo Pai nutolę apie 9 km (bet yra skirtingose vietose), tad jiems pasiekti taip pat reikės transporto.

Mar Paeng kriokliuose yra vieta, kur galima tiesiog uolos paviršiumi nučiuožti į vandenį – šią pramogą rinkosi tiek vietiniai vaikai, tiek drąsiausi keliautojai. Pam Bok kriokliai pasirodė ramesni, tačiau pats krioklys pasislėpęs šešėlyje ir vanduo buvo be galo šaltas.

*IŠMOKTI GAMINTI TAILANDIETIŠKĄ MAISTĄ* Viena geriausių pramogų Pai mums buvo tailandietiško maisto gaminimo pamoka, kurią užsisakėme Savoei (A Taste of Pai) kulinarijos mokykloje. Pamoka žmogui kainavo 750 THB (19 Eur) ir prasidėjo nuo vizito į turgų, vėliau kiekvienas savarankiškai gaminome po 4 patiekalus ir dar gavome knygutę su visais receptais.

Šią mokyklą tikrai rekomenduoju: visi mokytojai buvo labai profesionalūs, puikiai kalbėjo angliškai ir papasakojo įdomių dalykų tiek apie pačius patiekalus, tiek apskritai maisto gaminimo kultūrą Tailande.

Pamoka vyko dienos metu, tačiau galiausiai prisivalgėme tiek, kad net vakarienės nebereikėjo.