GERIAUSI KO TAO PAPLŪDIMIAI – NEMOKAMI!

Ko Tao sala Tailando įlankoje daugiausia garsėja kaip pradedančių nardytojų rojus – daugybė žmonių atvyksta būtent čia išmokti nardyti ir gauti pirmąjį sertifikatą. Tačiau mes į Ko Tao vykome ne to – norėjome tiesiog ramiai praleisti paskutines atostogų Tailande dienas ir ieškojome salos, kuri būtų pakankamai rami, bet ir nuveikti rastume ką: iš daugelio keliautojų girdėjome, kad Ko Tao – būtent tai, ko reikia.

ATVYKIMAS: KAIP NEPAVĖLUOTI Į KELTĄ IR KUR APSISTOTI

Į Ko Tao atvykti galima katamaranu (speed boat) iš šalia esančių salų (Ko Pha Ngan arba Ko Samui) arba iš žemyninės Tailando dalies – Surat Thani arba Chumphon. Taip pat egzistuoja visokie kombinuoti (autobusas + katamaranas) bilietai, su kuriais į Ko Tao galite atvykti tiesiai iš Bankoko ar Krabi. Tvarkaraščiai ir kainos čia.

Pirmiausia prieš vykstant labai labai rekomenduoju pasitikrinti tvarkaraščius – nors tai gal daugeliui atrodo akivaizdu, mes buvome iš anksto nepatikrinę, atvykome į Chumphon (prieš tai buvome apsistoję Ko Phayam, tad iš ten vykome į Ranong ir tuomet į Chumphon) truputį po 13 val. ir paskutinis katamaranas jau buvo išvykęs! Turėjome pasirinkimą vykti su naktiniu keltu, kuris išvyksta 23:00 val. ir į Ko Tao atvyksta 5:00 val., bet pasirinkome geriau vieną naktį pernakvoti Chumphon ir į salą vykti kitos dienos ryte.

Galiausiai atvykę į Ko Tao pradėjome ieškotis, kur gyventi – nieko iš anksto užsisakę nebuvome. Nuo prieplaukos pasukome link Sairee beach, pakeliui klausinėdami kainų ir apžiūrinėdami įvairias apgyvendinimo vietas. Pasirinkimas čia tikrai buvo nemažas – nuo visai paprastų bungalows iki prabangesnių viešbučių (laisvų kambarių buvo beveik visur). Jeigu norite užsisakyti iš anksto, rekomenduoju Agoda.com svetainę.

Sairee paplūdimys

Pigiausią kambarį radome už 350 THB (apie 9 Eur), bet galiausiai pasirinkome šiek tiek geresnį variantą už 600 THB (apie 15,5 Eur): tai buvo didelis kambarys su vonios kambariu ir balkonu visai prie pat Sairee paplūdimio, pavadinimu Island Divers club, tiesa, be kondicionieriaus.

GERIAUSI PAPLŪDIMIAI IR SNORKLINIMO (PAVIRŠINIO NARDYMO) VIETOS

Nors ir nenardėme, labai norėjome pasnorklinti, tad jau pirmąją dieną pradėjome ieškotis, kur ir kaip tai būtų geriausia padaryti. Labai daug vietų siūlo snorkling trips, kurios kainuoja 800-1200 THB (apie 20-30 Eur): į kainą įeina įranga, pietūs ir aišku – apiplukdymas aplink salą su sustojimu keliose snorklinimo vietose. Mes vis dėlto nusprendėme viską organizuotis savarankiškai, nes supratome, kad taip ir pigiau, ir įdomiau: galėsime ne tik snorklinti, bet ir salą bei paplūdimius apžiūrėti.

Taigi pirmiausia porai dienų išsinuomojam motorolerį: jis kainavo 200 THB/para (truputį daugiau nei 5 Eur). Kainos visur, kur klausėme, buvo panašios ir kaip ir dažniausiai, teko kaip užstatą palikti pasą.

Pirmąją dieną nusprendžiame tiesiog pasižvalgyti po salą ir patraukiame į pietus. Buvome skaitę, kad labai daug paplūdimių Ko Tao yra mokami, tačiau mums pavyko atrasti ne tik nemokamų, bet ir labai gerų.

Pirmasis paplūdimys, kuriame sustojame – Haad Sai Nuan, apie 15 min. kelio nuo Sairee paplūdimio. Atstumas nors ir nedidelis, bet kelias iki paplūdimio reikalauja tikrai gerų vairavimo įgūdžių: daug staigių posūkių ir stačių įkalnių, tad nepatyrusiems vairuotojams tikrai nepatariu čia važiuoti.

Pats paplūdimys nedidelis, bet gražus ir ramus, be to, nemokamas. Šalia paplūdimio įsikūrę keli viešbučiai, taip pat kelios maitinimo įstaigos, bet šiaip veiksmo nedaug. Patys čia nesnorklinom, bet kiti turistai sakė, kad vieta tam čia nebloga. Turint laiko, Haad Sai Nuan tikrai galima ramiai praleisti visą dieną.

Po poros valandų patraukiame toliau – link John Suwan apžvalgos punkto ir Freedom paplūdimio. Po maždaug 10 min. pasiekiame parkavimo aikštelę ir bilietų kasą – čia jau reikia susimokėti. Pirmiausia sumokame po 50 THB/žm. (1,3 Eur) „už kelio priežiūrą“, o po to, jau įvažiavus į aikštelę ir palikus motorolerį, reikia sumokėti dar 50 THB už pakilimą į patį apžvalgos punktą. Nežinau, ar pirmąjį mokestį reiktų mokėti, jei ateitumėt pėstute, bet galima pabandyti ?.

John Suwan apžvalgos punktas yra turbūt vienas žymiausių Ko Tao, bet tai nekeista, nes vaizdas čia tikrai nuostabus. Iki viršaus užlipti trunka apie penkiolika tikrai nelengvų minučių – pirmiausia, kelias slidus ir status, daug vietų tenka laikytis už virvių, be to, lipome vidury dienos, tad saulė kepino kaip reikiant (užtat žmonių praktiškai nesutikome). Nuo viršaus matosi dalis salos ir du paplūdimiai: Ao Chalok Ban Kao ir Ao Thian Ok (Shark Bay).

Nulipę žemyn einame atsigaivinti į apačioje esantį Freedom paplūdimį. Kitų keliautojų bloguose buvau skaičiusi, kad tai vienas geriausių paplūdimių Ko Tao, bet turbūt tuos blogus skaičiau ne vien aš, nes žmonių čia buvo daugybė ?. Pats paplūdmys nedidelis, smėlis visiškai baltas, vanduo skaidrus, bet mes čia neužsibuvome, nes tiesiog net nebuvo, kur normaliai prigulti.

Po kiek laiko nusprendžiame patraukti Ao Chalok Ban Kao paplūdimio link, o kartu ir paieškoti maisto, nes Freedom paplūdimyje – tik vienas restoranas ir kainos čia žymiai didesnės, nei kitur. Chalok Ban Kao miestelis – visai nemažas vertinant salos mastais, čia yra nemažai vietų pavalgyti, taip pat viešbučių ir nardymo mokyklų.

Ao Chalok Ban Kao šiek tiek primena Sairee – paplūdimys ilgas, smėlis gelsvas, tačiau vanduo nėra labai skaidrus, o prie pat kranto priparkuota valčių ir katerių. Vis dėlto nusprendžiame čia pasilikti kuriam laikui, o vakare grįžtame į Sairee, kur stebime visai neblogą saulėlydį.

Antrąją dieną išsinuomojam snorklinimo įrangą: akinius su vamzdeliais ir lastus. Visa tai kainuoja 100 THB/dienai (apie 2,6 Eur), be to, reikia palikti 1000 THB (26 Eur) užstatą. Vėl patraukiame į pietus, tik šį kartą pradedame nuo Ao Thian Ok (Shark Bay).

Shark Bay arba ryklių įlanka yra užstatyta privačiais kurortais, tad patekti čia taip pat galima tik susimokėjus. Haad Tien Resort, kuriam priklauso paplūdimys, pašalinių žmonių nepriima, tačiau įeiti galima pro Rocky Resort, kur teks sumokėti 50 THB (1,3 Eur).

Į Ao Thian Ok atvykstame anksti ryte ir esame vieni iš nedaugelio lankytojų čia. Iš karto išsitraukiame snorklinimo įrangą ir lipame į vandenį, kuris čia gana seklus – kad ir kiek toli einame, beveik visada galime kojomis siekti dugną.

Snorklinant dar prie pat kranto galima pamatyti įvairiaspalvių koralų ir žuvų, bet mes čia atvykome todėl, kad visų pirma, tikimės pamatyti rifinius ryklius. Po keliolikos minučių plaukiojimo tai ir pavyksta padaryti – mes juos randame nuo kranto plaukiant į dešinę pusę, arčiau uolų.

Nors ir buvau tam nusiteikusi, pirmą kartą pamatytas ryklys truputį išgąsdino, gal todėl, kad atrodė daug didesnis nei įsivaizdavau ?. Šie rykliai žmonėms tikrai nepavojingi ir yra netgi gana bailūs, bet ir man prisiartinti prie jų prireikė šiek tiek drąsos. Rykliai plaukiojo po kelis vienas paskui kitą ir į žmones per daug dėmesio nekreipė, tačiau prisiartinti prie jų vis tiek pavykdavo tik kelių metrų atstumu – priplaukus arčiau, jie pasišalindavo.

Shark Bay praleidžiame maždaug valandą, o tuomet patraukiame į netoli esantį Sai Daeng paplūdimį. Buvome skaitę, kad ryklių ir čia galima pamatyti (šiek tiek toliau nuo kranto plūduriuoja maža salelė, pavadinimu Shark Island), bet mes jų nesutikome, nors apskritai snorklinti čia tikrai patiko.

Patekti į Sai Daeng paplūdimį taip pat galima per privatų kurortą, tačiau skirtingai nei Shark Bay, įėjimas čia visiškai laisvas ir nieko nekainuoja. Pats paplūdimys irgi patiko – žmonių ne per daugiausia, smėlis baltas, o paplūdimį iš abiejų pusių supa uolos, šalia kurių pilna spalvotų žuvyčių.

Čia esančiame restorane pavalgome ir pietus už visai normalią kainą, o tuomet vykstame jau į paskutinį šiandienos paplūdimį – Ao Tanote. Kelias iki paplūdimio vėl nelengvas: stačios nuokalnės ir staigūs posūkiai, tačiau atvykti čia tikrai labai verta.

Ao Tanote man patiko labiausiai iš visų lankytų paplūdimių – mokėti čia nereikia, vietos daug, povandeniai vaizdai puikūs. Įlankos viduryje stūkso didžiulė uola, nuo kurios galima šokti kelis metrus žemyn į vandenį.

• Apibendrinant, mes Ko Tao aplankėme 7 paplūdimius, iš kurių mokami buvo 2: Shark Bay (mokėti verta dėl ryklių) ir Freedom beach (šiaip atskirai važiuoti į paplūdimį gal ir neverta, bet jeigu lankote John Suwan apžvalgos punktą, tai ir čia galima užsukti).
  • Geriausi paplūdimiai mums buvo šie: Haad Sai Nuan, Sai Daeng ir Ao Tanote – visi trys nemokami, pakankamai ramūs ir su galimybe snorklinti.
  • Apskritai Ko Tao sala yra nedidelė, tad bet kurį paplūdimį motoroleriu galima pasiekti per 15-20 min., tik kai kurie keliai reikalauja gerų vairavimo įgūdžių.
  • Nuomotis snorklinimo įrangą ir kelionę organizuotis patiems yra tikrai pigiau, nei rinktis organizuotą turą: sudėjus įrangos nuomą, motorolerio nuomą ir mokestį už įėjimą į vieną paplūdimį, žmogui diena atsiėjo 250 THB (apie 6,5 Eur).

KĄ DAR GALIMA VEIKTI KO TAO?

Dvi dienas pavažinėję po salą ir pasižvalgę povandeniniame pasaulyje, likusį laiką leidome šalia gyvenamos vietos esančiame Sairee paplūdimyje. Čia galima išsinuomoti baidares ir sup’us (irklentes), pasidaryti masažą ir skaniai valgyti. Taip pat prie Sairee paplūdimio įsikūrę dauguma pasilinksminimo vietų: barų ir klubų, tik publika mums pasirodė jaunoka.

Vieną vakarą užsukome į Queen Cabaret – apie šią vietą skaitėme labai gerus atsiliepimus Trip Advisor. Įėjimas nemokamas, tereikia nusipirkti gėrimą. Pats pasirodymas buvo linksmas, atmosfera labai gera, bet aš kažkodėl naiviai tikėjausi, kad merginos iš tikrųjų dainuos – jos tik žiopčiojo į mikrofoną. Žodžiu, tai  ne tiek kabaretas, kiek persirengėlių šou 🙂

***

Ko Tao tikrai rekomenduoju aplankyti tiems, kas ieško geros atmosferos, nori tiek ramiai pailsėti pustuščiuose paplūdimiuose, tiek kartais nueiti į kokį vakarėlį. Labai patiko, kad sala kompaktiška, tad per keletą dienų nesunku daug ką pamatyti. Na, ir snorklinimas čia puikus.