SENOVINIAI PAJŪRIO MIESTAI: APOLONIJA IR CEZARIJA

Vienas iš privalumų gyvenant ar tiesiog keliaujant Izraelyje yra tai, kad ši šalis nėra didelė (įsivaizduojate, plotu net tris kartus mažesnė už Lietuvą!), todėl  ir atstumai tarp lankytinų objektų yra nedideli, o įvairios dienos išvykos – tikrai geras pasirinkimas.

Kažkada jau lankiausi Ako uoste, o štai neseniai iš Tel Avivo susiplanavome trumpą išvyką į dar du senovinius pajūrio miestus: Apoliniją ir Cezariją. Pastaroji nuo Tel Avivo nutolusi apie 50 km ir yra labiau žinoma turistams, tuo tarpu apie Apoloniją sužinojau tik visai neseniai, o pasirodo, kad šis senovinis miestas yra visai šalia.

VAIZDINGOJI APOLONIJA – NEATRASTA LANKYTOJŲ

Ant uolos virš Viduržemio jūros pakibusi Apolinija – senovinis miestas, pirmą kartą istoriniuose šaltiniuose paminėtas dar IV a. pr. Kr. ir per amžius valdytas skirtingų šeimininkų: graikų, romėnų, Bizantijos imperijos, musulmonų, kryžiuočių. Šiandien čia įkurtas vaizdingas pajūrio parkas, kur galima apžiūrėti išlikusius Kryžiuočių tvirtovės griuvėsius, Romėnų vilos liekanas ir XIII a. Sidni Ali mečetę.

Vasaros savaitgaliais čia vyksta koncertai, o kitomis dienomis parkas gali būti puiki piknikų vieta, mat ne tik kad vaizdai – fantastiški, bet ir infrastruktūra tam pritaikyta: yra įrengta nemažai pavėsinių ir suoliukų.

Nors į Apoloniją vykome darbo dienos metu, vis tiek truputį nustebino, kad buvome vieninteliai lankytojai. Matyt, šis parkas dar ne taip atrastas turistų, bet tai bent jau man yra labai teigiamas dalykas: galėjome sau ramiai vaikštinėti ir mėgautis vaizdais.

Mes į Apoliniją atvykome automobiliu (tai nuo Tel Avivo užtruko vos apie 25 min.), tačiau taip pat gana patogiai galima atvykti ir autobusu: iš centrinės Tel Avivo autobusų stoties vyksta autobusas nr. 872, išlipti reikia Nof Yam ir paeiti iki parko apie 20 min.

Įėjimas į parką suaugusiam žmogui kainuoja 22 NIS (apie 5,5 Eur). Daugiau informacijos čia.

CEZARIJA: SENOVINIS HIPODROMAS IR AMFITEATRAS

Nuo Apolonijos pasukę į šiaurę, po maždaug 45 min. pasiekėme kitą senovinį pajūrio miestą – Cezariją (angl. Caesarea, o hebrajų k. – Keisarija). Šis miestas 25-13 m. pr. Kr. buvo pastatytas Herodo didžiojo ir ilgą laiką buvo Judėjos provincijos Romos imperijoje dalis, o vėliau buvo užkariautas musulmonų ir kryžiuočių. Šiandien šalia senovinės Cezarijos griuvėsių yra įkurtas ir modernus Cezarijos miestas, o be istorinių statinių Cezarija lankytojus traukia ir puikiais paplūdimiais.

Cezarijoje tikrai yra ką pamatyti, bet pirmiausia siūlyčiau užeiti į lankytojų centrą, kur galima pasižiūrėti trumpą filmuką apie Cezarijos istoriją, ir pasivaikščioti po patį senovinį uostą.

Vėliau galima aplankyti senovinį hipodromą, kuris pastatytas 10 m. pr. Kr. to pačio Herodo pažymėti miesto atidarymą. Vėliau šalia hipodromo pastatytas romėniškas amfiteatras, kuriame vykdavo gladiatorių kovos, o pasirodymus rengdavo geriausi šalies artistai – šiandien čia irgi vyksta koncertai.

Šalia senovinio miesto rasite ir vieną geriausių paplūdimių Izraelyje (Aqueduct beach), kuriame taip pat išlikęs senovinis akvedukas, kadaise naudotas vandeniui i miestą tiekti.

Nors mes vykome automobiliu, į Cezariją galima atvykti ir viešuoju transportu – traukiniu arba autobusu, tik jie vyksta į naująją Cezariją, tad iki senovinio miesto nuo stoties reiktų imti taksi (eiti gali būti šiek tiek per toli).

Įėjimas į senovinę Cezariją kainuoja 39 NIS (apie 10 Eur), o šeštadieniais čia vyksta ir nemokami turai. Daugiau informacijos čia.